Elektrikli Dacia ‘dolaylı’ yoldan gelebilir
2 yıl önce logosunu değiştirerek marka kimliğini yenileyen Rumen üretici Dacia, model gamını yenileme çalışmalarına da hız verdi.
2020’de Sandero, 2021’de Duster ailesini yenileyen üretici, 2022’de Jogger modelini tanıttı.
İçten yanmalı motorlu modellerinin yanı sıra elektrifikasyon çalışmalarına hız veren Renault Grubu’nun Romanya temsilcisi Dacia, 2021 yılında ilk tam elektrikli otomobili Spring’i görücüye çıkardı.
Ancak son 2 yıldır Türkiye’de satışa sunulmayan Spring, markanın yeni kimliği ve yeni elektrik santraliyle ülkeye gelmek için gün sayıyor.
Hatırlanacağı üzere ilk tanıtıldığında 33kW (45hp) elektrik motoruyla ortaya çıkan Spring, Türkiye’ye 48kW (65hp) yeni elektrik motoruyla gelecek.
Avusturya’nın başkenti Viyana’da düzenlenen bir etkinlikte güncellenen Baharı yaşama şansı bulduk. Marka yetkilileri tarafından yapılan açıklamaya göre Spring’in yeni güç ünitesi, selefine göre yüzde 28 daha fazla hızlanıyor.
Buna göre 33 kW versiyonu 0’dan 100 km/s hıza 19,1 saniyede, yeni 48 kW versiyonu ise 0’dan 100 km/s hıza 13,7 saniyede ulaşıyor.
Öte yandan Spring’in yeni güç ünitesi ile WLTP karma çevriminde 220 kilometre, WLTP şehir içi döngüsünde ise 310 kilometre menzile sahip olduğu açıklandı.
‘EN UCUZ ELEKTRİK OLACAK’
Avusturya’daki etkinlikte Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş ile temaslarımız oldu.
Yay’ın Çin’de üretilmiş olması, otomobilin Türkiye’ye gelirken ek gümrük vergisine tabi olmasına neden oluyor. Mart ayında yapılan düzenleme ile Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yüzde 40 ek vergi getirildi.
Bu kapsamda otomobilin fiyatının ek vergi nedeniyle ne kadar arttığına ilişkin değerlendirmeler, Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş numara paylaşmadım Modern, “Her şeye rağmen Spring’i Türkiye’nin en ucuz elektrikli otomobili yapmak istiyoruz. Marka da bu konuda bize destek oluyor. Dacia, Türkiye’nin yüksek potansiyelinin farkında” söz konusu. Bahara özellikle filolarda yoğun talep aldıklarını belirten Çağdaş, pazarla ilgili öngörülerini de paylaştı.
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Pazarın bu kadar yüksek olmasında yatırım amaçlı satışların rolü büyük. Seçimden sonra yatırım amaçlı alınan araç sayısında düşüş bekliyoruz. Yıl sonunda toplam pazar 750 bin adet olacak”sözlerini kullandı.
Çağdaş’ın verdiği bilgiye göre Bahar’ın Türkiye’ye geliş tarihi Temmuz olarak belirlendi.
CAN TÜRKİYE’YE ‘DOLAYLI’ YOLLA GELİYOR
Çin’den Türkiye’ye ithal edilen elektrikli otomobillere uygulanan yüzde 40 ek vergi hakkında değerlendirmelerde bulunan Dacia’nın Works Performans Müdürü Lionel Jaillet, bu konuda Bahar için alternatif çözümler üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Çalışmaları hakkında detaylı bilgi vermeyen Jaillet, Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring’i Çin’deki fabrikadan çıktıktan sonra ‘dolaylı’ olarak Türkiye’ye gönderebileceklerini söyledi.
Bu açıklamadan, Spring’in Çin’den önce Dacia’nın genel merkezinin bulunduğu Romanya’ya ve oradan da Türkiye’ye ithal edilerek ek vergiye tabi olmayacağı sonucu çıkarılabilir.
Şu anda Dacia’nın bu bahisle ilgili resmi bir açıklaması olmadığını belirtelim.
Geçen hafta Türkiye’de satışa sunulan Çinli Leap Motor’un ilk modeli T03’ün fiyatının, eklenen vergi nedeniyle 200 bin TL arttığını hatırlatalım.
FARKLI PAZARLARDA FARKLI LOGOLARLA SATIŞ
Spring model adı ve elektrik güç seçeneğiyle Spring Türkiye’ye gelecek olsa da otomobil farklı pazarlarda farklı motorlarla da satılıyor.
Renault’nun 2015 yılında Hindistan için geliştirdiği içten yanmalı motorlu modeli Kwid altyapısında geliştirilen Dacia Spring’in Çin’de yine Renault logolu City K-ZE adında bir kardeşi daha bulunuyor.
Çinli üretici Dongfeng de Dacia Spring’i kendi ülkesinde ‘Nano Box’ adı altında satıyor.
Aynı fabrikada üretilen Spring’in diğer kardeşleri ise şöyle; Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1 ve Venucia e30.
Renault, 2020 yılında Çinli üretici Dongfeng ile ortaklığından çekildi. Dacia Spring ise Renault’nun ittifak ortağı Nissan’ın Dongfeng ile ortak girişim şirketinde üretiliyor.
haber-atabey.com.tr