Ekonomi

Fitch, borç yeniden yapılandırması sürecinde Azul’un notlarını düşürdü

Investing.com — Fitch Ratings, 28 Mayıs 2025 tarihinde Azul S.A.’nın Uzun Vadeli Yabancı ve Yerel Para Birimi İhraççı Temerrüt Notlarını (IDR) ’CCC-’den ’D’ye düşürdü. Aynı zamanda Ulusal Ölçek Notu da ’CCC-(bra)’dan ’D(bra)’ya indirildi. Azul Secured Finance LLP’nin öncelikli teminatlı tahvilleri de ’CCC-’/’RR4’ten ’C’ notuna düşürüldü ve ’RR4’ Kurtarma Notu verildi. Azul Investments LLP’nin teminatsız tahvilleri ise ’C’/’RR6’ olarak teyit edildi.

’D’ notuna düşürülme, Azul’un Amerika Birleşik Devletleri’nde Chapter 11 kapsamında ve Brezilya’da buna karşılık gelen bir prosedür altında borç yeniden yapılandırma sürecini başlattığını duyurmasının ardından geldi. Fitch, havayolu şirketi idari işlemleri tamamladıktan ve yeni stratejisini ve yeniden yapılandırılmış finansal profilini sunduktan sonra Azul’u yeniden değerlendirecek ve notlandıracak.

Azul, 28 Mayıs 2025 tarihinde kilit paydaşlarla Yeniden Yapılandırma Destek Anlaşmaları imzaladığını açıkladı. Bu paydaşlar arasında mevcut tahvil sahipleri, şirketin kiralama yükümlülüğünün çoğunluğunu temsil eden en büyük kiralayıcısı AerCap ve stratejik ortakları United Airlines, Inc. (BB/Pozitif) ile American Airlines, Inc. (B+/Stabil) bulunuyor. Anlaşmalar, ABD’deki Chapter 11 Süreci kapsamında tam bir sermaye yapısı reorganizasyon sürecini kolaylaştırmayı amaçlıyor.

Azul’un yeniden yapılandırma planı, sermaye yapısını güçlendirmeyi hedefliyor. Plan şimdiden süreç boyunca yaklaşık 1,6 milyar dolar tutarında borçlu-sahipliğinde-finansman (DIP) taahhüdü, 2,0 milyar dolardan fazla borcun ortadan kaldırılması ve çıkış sırasında 950 milyon dolara kadar ek öz sermaye finansmanı öngörüyor. DIP finansman tutarının 670 milyon doları likiditeyi artırmak için kullanılacak. Bu finansman, çıkış borcu yoluyla ele alınacak ve 650 milyon dolar destekli Öz Sermaye Hakları Teklifini ve belirli koşulların karşılanmasına bağlı olarak United ve American Airlines’tan 300 milyon dolara kadar öz sermayeyi içeriyor.

Azul’un sermaye yapısı, Brezilya’daki yüksek faiz oranları ve döviz kuru dalgalanmaları ortamında Covid’den bu yana birden fazla yeniden yapılandırma süreci sonucunda oluşan yüksek faiz ve kira giderleri nedeniyle sürdürülemez hale geldi. Bu durum, sürekli nakit akışı kaybına yol açtı. Fitch’in hesaplamalarına göre, 31 Mart 2025 itibarıyla Azul’un toplam borcu 35,8 milyar BRL idi.

Fitch, Azul’un gönüllü olarak idari sürece girmesi nedeniyle notunu ’D’ye düşürdü. Kurtarma analizi, Azul’un iflasta faaliyetini sürdüren bir şirket olarak değerlendirileceğini ve şirketin tasfiye edilmek yerine yeniden yapılandırılacağını varsayıyor. Fitch, %10 idari talep varsaymıştır.

Azul’un faaliyetini sürdüren FAVÖK’ü 2,5 milyar BRL’dir. Bu, Azul’un pandemi sonrası FAVÖK beklentilerinin alt sınırını, kira giderleriyle ayarlanmış ve %20 indirimli olarak içermektedir. Faaliyetini sürdüren FAVÖK tahmini, Fitch’in şirketin değerlemesinin dayandığı sürdürülebilir, yeniden yapılandırma sonrası FAVÖK seviyesi hakkındaki görüşünü yansıtmaktadır. Uygulanan işletme değeri (EV)/FAVÖK çarpanı 5,5x’tir ve bu, Azul’un Brezilya’daki güçlü pazar konumunu yansıtmaktadır.

Fitch, temerrüt sonrası EV’ye, sermaye yapısındaki borcun göreceli taleplerine dayalı bir şelale analizi uygular. Borç şelalesi varsayımları, şirketin 31 Mart 2025 itibarıyla toplam borcunu dikkate alır. Bu varsayımlar, birinci derece ve süper öncelikli teminatlı tahviller için ’RR1’ aralığında ve ikinci derece teminatlı tahviller için ’RR2’ aralığında bir kurtarma oranıyla sonuçlanır. Ancak, Brezilya’nın ’RR4’teki yumuşak tavanı nedeniyle, Azul’un öncelikli teminatlı tahvilleri ’C’/’RR4’ olarak derecelendirilmiştir. Teminatsız tahviller için kurtarma ’RR6’ aralığındadır ve ’C’/’RR6’ notuna sahiptir.

Şirket şu anda ’D’ olarak derecelendirilmiştir ve bu nedenle IDR üzerinde olumsuz bir derecelendirme işlemi olamaz. Bununla birlikte, Fitch, idari işlemlerden çıkışının ardından Azul’u yeni stratejisine ve finansal profiline dayanarak derecelendirecektir.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu