Teknoloji

Metaverse Moda Haftası’ndan Oyunlaştırma Dersleri

Metaverse Moda Haftası Oyunlaştırma İle Öne Çıkıyor.

Metaverse Fashion Week (MVFW) – Geçen yıl ilki düzenlenen Metaverse Fashion Week (MMH), ikincisi 28-31 Mart 2023 tarihlerinde gerçekleştirildi. Bu, geçen seneydi. Dijital moda haftası Metaverse Fashion Week’te aralarında DKNY, Tommy Hilfiger ve Dolce&Gabbana’nın da bulunduğu 63 farklı moda evi “Geleceğin Mirası” temasıyla özel olarak tasarladıkları deneyimlerini sundu. 5 gün süren etkinliğe toplam 50 bin kişi katıldı. Tüm markalar oyunlaştırılmış deneyimler sunmaya çalışırken giyilebilir dijital ürünler basıldı ve dağıtıldı. Decentraland platformuna girişte seçtiğiniz avatarlar ve kıyafetlerin tümü blockchain tabanlı NFT’lerde olduğundan, avatarlar ve kıyafetler ve ekipmanlar moda alanında her zaman öne çıkar.

“Giysiler artık hissedilmediğinde ne olur?” sorusuyla keşfedilmeye çalışılmıştır.

Vueltta, “Cristobal” Balenciaga: New Code’da RLTY, Arka Consulting ve Animal Concerts tarafından, İspanyol moda tasarımcısı Vivienne Westwood’un ikonik kreasyonlarından bazılarını dijital giyilebilir cihazlara dönüştürmek amacıyla yaratıldı. DKNY’nin Metaverse Moda Haftası’ndaki dört katlı binasındaki butiği; benzersiz, sürükleyici ve deneyimli gücünü sanal dünyaya taşıdı. “Yarının Mirası” etkinliği, konuklara kıyafetleri sanal, foto-gerçekçi bir ortamda keşfetme ve tasarımcılarla sesli sohbet yoluyla konuşma fırsatı verdi.

Bu yıl ilk kez “MANA” kullanılarak giriş yapmak mümkün oldu.

Geçen yıl 2021 Metaverse Moda Haftası boyunca defileler ve marka panelleri ücretsizken, bu yıl konuklar Decentraland’ın kripto para birimi MANA’yı kullanarak giriş yapabildi, defileleri deneyimleyebildi ve dijital giyilebilir ürünler satın alabildi.

IoDF oyunlaştırma ile AR panoda şifreli NFT dağıtıldı.

Metaverse Moda Haftası resmi ortağı DRESSX, Decentraland genelinde sürükleyici aktivasyonlara ev sahipliği yaparak Web 3.0’ı geçen yılki bir sonraki seviyeye taşıdı. Dijital Moda Enstitüsü, konukları Metaverse Moda Haftası Haftası “Değişim için Amblem serisi” NFT sitesine götüren gerçeküstü bir AR reklam panosunun kilidini açan bir QR koduna sahipti. Konukların çalışmaları yeni ve ilgi çekici bir şekilde keşfedebilmeleri için pek çok oyunlaştırma katmanı da eklendi. Ayrıca DKNY, tüm ziyaretçilere giyilebilir NFT’ler veya sanal pizza kutuları gibi ödüller de sundu.

NFT ödüllü “Dijital Avatar Dans Yarışması” Threedium platformunda gerçekleştirildi.

Exposure dijital ajansı, “Threedium” adlı 3D tabanlı bir motorla ilk kez çok özel bir deneyim sundu. Klasik oyunların oynanabileceği atari salonlarının, dijital avatarlar ve kostümlerle dans yarışmalarının ve gizli alanlarda sürpriz NFT’lerin saklandığı “Clarks Arcade” adlı şirketin fiziksel genel merkezine benzer şekilde oyunlaştırılmış bir tema parkı oluşturuldu. Bu tasarımlarda genellikle geometrik formlardan esinlenilmiştir ve bu formun fiziksel işlere olan uzantılarını “metaverse modası” olarak görmek mümkündür.

Metaverse Moda Haftası 2023 aslında “Metaverse” açısından trendin aşağı yönlü olduğu bir dönemde gerçekleşti. Meta, Nike ve Disney gibi büyük markaların metaverse ile ilgili çalışmalara yatırımlarını azalttığı ve son zamanlarda reklamverenlerin Metaverse pazarlamasına ilişkin görüşlerinin değiştiği bir ortamda bu aktiviteye olan ilgi azalmış görünüyor. 2022 etkinliğine 70’in üzerinde marka katılırken, bu yılki etkinliğe çoğu ilk kez olmak üzere 50’ye yakın marka katıldı. Ayrıca geçen yıl 108.000 ziyaretçi ile kapanan etkinliğin bu yıl varsayımlara göre 50.000 tekil ziyaretçisi azdı ve yine bir kısmının ilk kez katıldığı düşünülürse bu çok büyük bir düşüş.

VCCP’nin bölgesel kreatif müdürü Guy Futcher, markaların Metaverse’teki diğer markaların gerisinde kalmamak için genellikle “ortalama” fikirlerle denetimsizce zıpladıklarını da savunuyor. “Çoğu şirket en önemli şeyi düşünmedi: müşterilerin orada vakit geçirmek isteyip istemedikleri.” söz konusu. “ Bu da çok pahalı dijital hayalet şehirler yaratmalarına neden oluyor.”

Metaverse platformlarının gerçek potansiyeli ve geleceği

Moda, görselliğe verdiğimiz önem, beğenilme duygusu, etkileşim ve yaratıcılık gibi birçok duyu organımızla deneyimlediğimiz bir unsurdur. Birçok markanın aylarca süren geliştirme çalışmalarının ardından mağaza ve podyumların sanal ortamda hayata geçmesiyle Metaverse Moda Haftası heyecanla karşılandı. Ayrıca markaların platforma özel koleksiyonlar oluşturduklarında misafirlerden daha uygun tepkiler aldıkları ve burada bir kitle için çok özel bir fırsatın doğabileceği görülüyor.

Ancak moda gibi bir çok duyguyu bir asat modeli ile sadece “sahip olmak” için karşılamaya çalışmak tecrübeden yoksun bir kurgudur. “Metaverse platformları” birebir oyunlar olarak paylaşma, yaratma, eğlenme, merak ve ilerleme gibi oyunlarda duyguları tetiklediğinden, birçok “oyunlaştırılmış” deneyim aslında gerçek potansiyeline ulaşacaktır.

Metaverse ne bir kenara atılacak işe yaramaz, terkedilmiş yapay bir dünya, ne de sadece tek gelir duygumuzla ayakta kalabilen sanal bir yatırım ortamıdır. Metaverse, gerçek hayatımızı oyunlaştırarak tamamlayacak deneyimlerin merkezi olacak tek adres olacak.

Kaynaklar:

Metaverse Moda Haftası 2023: trendlerde mi yoksa temassız mı? | Dijital | Kampanya Asya

İşte Decentraland’ın İkinci Metaverse Moda Haftasında Olanlar

RIP Metaverse, sizi pek tanımıyorduk

Bu yazı Gamfed Türkiye Gönüllüleri’ndendir. Sabiha Ebcimkatkılarıyla yazılmıştır.

bağlantılı

heyecan

instagram

Bu makalede öne sürülen fikir ve yaklaşımlar tamamen yazarların orijinal niyetleridir ve Onedio’nun yayın politikasını yansıtmayabilir. ©Onedio

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

koşuyolu evden eve nakliyat
Başa dön tuşu